Марсель Пруст, В. Домонтович та Ярослав Івашкевич: музика, що породжує кохання

Автор(и)

  • Maryna Snizhynska Національний університет "Києво-Могилянська академія", Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18523/2618-0537.2019.2.117-122

Ключові слова:

національна література, музичний мотив, запозичення

Анотація

У статті висвітлено взаємодію французької, української й польської літератур на матеріалі першої й другої частин епопеї Марселя Пруста «У пошуках втраченого часу», роману В. Домонтовича «Без ґрунту» та новели Ярослава Івашкевича «Сни». Основну увагу приділено музичним мотивам, які наявні у цих творах. За допомогою компаративного аналізу показано шляхи запозичення та способи адаптації музичних мотивів у текстах зазначених авторів.

Біографія автора

Maryna Snizhynska, Національний університет "Києво-Могилянська академія"

здобувач наукового ступеня доктора філософії в галузі  літературознавства, випускниця НаУКМА

Посилання

  1. Aheieva, V. (Ed.). (2003). Kyivski neoklasyky. Kyiv: Fakt [in Ukrainian].
  2. Deleuze, G. (2014). Marsel Prust i znaki. Sankt-Peterburg: Aleteyya [in Russian].
  3. Dmytrenko, N. (2009). Muzyka v khudozhnomu poli Yaroslava Ivashkevycha. Kyivska starovyna – Kyiv antiquity, 5–6, 234–249 [in Ukrainian].
  4. Domontovych, V. (2000). Divchyna z vedmedykom : roman ; Bolotiana lukroza : opovidannia ta narysy. Kyiv: Krytyka [in Ukrainian].
  5. Domontovych, V. (2017). Spraha muzyky. Kyiv: Komora [in Ukrainian].
  6. Genette, G. (1988). Figury. (Vols. 1–2). Moskva: Izd.-vo im. Sa­bashnikovykh [in Russian].
  7. Ivashkevych, Ya. (2000). Sny (V. Humeniuk, Trans.). Vsesvit, 9–10, 17–24 [in Ukrainian].
  8. Morua, A. (1970). Marsel Prust. In Literaturnyye portrety (pp. 203–229). Moskva: Progress [in Russian].
  9. Nalyvaiko, D. (2005). Subiektyvna epopeia Marselia Prusta. In Prust, M. U poshukakh utrachenoho chasu (pp. 341–347). Kyiv: Yunivers [in Ukrainian].
  10. Nikolskaya, I., & Krejnina, V. (Eds.). (1984). Karol Shimanovskiy: vospominaniya, stati, publikatsii. Moskva: Sovetskiy kompozitor [in Russian].
  11. Nosenok, B. (2015). Symvolizm muzychnoi frazy Venteilia v romani “Na Svannovu storonu” Marselia Prusta. Mizhnarodna naukova konferentsiya (2015; Kyiv) (pp. 106–109). Kyiv: Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr “Kyivskyi universytet” [in Ukrainian].
  12. Prust, M. (1997). Na Svannovu storonu. In U poshukakh vtrachenoho chasu (Vol. 1). Kyiv: Yunivers [in Ukrainian].
  13. Prust, M. (1998). U zatinku divchat-kvitok. In U poshukakh vtrachenoho chasu (Vol. 2). Kyiv: Yunivers [in Ukrainian].
  14. Shevelov, Yu. (2009). Literaturoznavstvo. In Vybrani pratsi (Vol. 2). Kyiv: Vyd. dim “Kyievo-Mohylianska akademiia” [in Ukrainian].
  15. Sukhomlynov, O. (2008). Yaroslav Ivashkevych: mytets narodzhenyi Ukrainoiu. In Kyivski polonistychni studii. Gente Ruthenus Natione Polonus. Gente Ruthenus Natione Polonus (Vol. X, pp. 179–187). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Snizhynska, M. (2020). Марсель Пруст, В. Домонтович та Ярослав Івашкевич: музика, що породжує кохання. Наукові записки НаУКМА. Літературознавство, 2, 117–122. https://doi.org/10.18523/2618-0537.2019.2.117-122