Цикл у циклі: «Різдво» й «Коляда» в контексті збірки «Три перстені» Б.-І. Антонича
DOI:
https://doi.org/10.18523/2618-0537.2019.2.65-71Ключові слова:
символи, хронотоп, цикл, контекст, провідні мотиви, Б.‐І. АнтоничАнотація
У статті проаналізовано головні символи, хронотоп та імпліцитні підтексти диптиху «Різдво» і «Коляда» в контексті збірки як ліричного циклу; простежено, як місце розташування міні-циклу впливає на загальну семантику циклу і долучається до творення нових смислів; доведено, що провідні мотиви «Трьох перстенів» і диптиха тісно переплетені між собою і становлять семантико-структурну єдність, яка характерна для особливого типу цілісності, тобто циклу.Посилання
- Antonych, B. I. (2012). Vybrani tvory. Kyiv: Smoloskyp [in Ukrainian].
- Baranyuk, K. Yoan z Dukli – pershyi lvivskyi svyatyi abo frantsyskanskyi pokrovytel Lvova. Retrieved from http://photo-lviv.in.ua/joan-z-dukli-pershyj-lvivskyj-svyatyj-abo-frantsyskanskyj-pokrovytel-lvova-audio [in Ukrainian].
- Bibliya abo Svyate Pysmo Staroho ta Novoho Zavitu: povnyy pereklad, zdiysnenyy za oryhinalnymy yevreyskymy, aramiyskymy ta hretskymy tekstamy. (2007). Vydavnytstvo ottsiv Vasyliyan [in Ukrainian].
- Buryak, O. F. (2001). Mifolohizm khudozhnoho myslennia Bohdana-Ihora Antonycha ta Ihorya Kalyntsia (Candidate’s thesis). Kirovohrad [in Ukrainian].
- Dmytriv, I. (2012). Obraz Bohomateri u tvorchosti Bohdana-Ihorya Antonycha. In Ridne slovo v etnokulturnomu vymiri (pp. 282–289). Drohobych: Posvit [in Ukrainian].
- Eliade, M. (2016). Traktat z istoriyi relihiy (O. Panich, Trans.). Kyiv:Dukh i Litera [in Ukrainian]. Grefenshteyn, A. (Ed.). Kratkaya entsiklopediia simvolov. Retrieved from http://www.symbolarium.ru/index.php/%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D1%8D%D0%BD% [in Russian].
- Kachurovskyi, I. (1994). Fonika. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
- Kerlot, Kh. (1994). Slovar simvolov. Moskva: REFL-bokk [in Russian].
- Kholl, Dzh. Slovar syuzhetov i simvolov v iskusstve. Retrieved from https://symbols_logos.academic.ru/543/%D0%9F%D0%9B%D0%9E%D0%A2%D0%9D%D0%98%D0%9A [in Russian].
- Kotsur, V. P., Potapenko, O. I., & Kuybida, V. V. (Eds.). (2015).
- Entsyklopedychnyi slovnyk symvoliv kultury Ukrayiny. KorsunShevchenkivskyi: FOP Havryshenko [in Ukrainian].
- Kulik, A. G. (2007). Liricheskaya tsiklizatsiya kak osobyy tip tekstopostroyeniya (na materiale tretyego toma “Liricheskoy trilogii” A. Bloka). (Candidate’s thesis). Tver [in Russian].
- Marynchak, V. (1994). Rizdvyanyy tsykl Bohdana-Ihorya Antonycha v konteksti dialohu mifoobryadnoyi i relihiynoyi svidomosti. In Zbirnyk Kharkivskoho Istoryko-filolohichnoho tovarystva (pp. 57–66). Kharkiv: Oko [in Ukrainian].
- Orlova, T. (2016). Osobennosti literaturnoyi tsiklizatsii. Stephanos, 6, 66–74 [in Russian].
- Ponomarenko, O. (2004). Astralna symvolika v poeziyi B.-I. Antonycha (detsentralizovani obrazy svityl). Slovo i chas, 5, 30–37 [in Ukrainian].
- Ponomarenko, O. B. (2006). Mifosvit poeziyi B.-I. Antonycha v estetychni tradytsiyi T. Shevchenka (aspekt khudozhn’oho obrazusymvolu). Vinnytsya: Kontent-Prym [in Ukrainian].
- Ponomarenko, O. B. (2007). Natsionalnyi mifosvit poeziyi B.-I. Antonycha: aspekt khudozhnoho obrazu-symvolu (Candidate’s thesis). Kyiv [in Ukrainian].
- Rosovetskyi, S. (1998). Mif pro narodzhennyia i zahybel Khrysta v Ukrayini. In Rytualno-mifolohichnyy pidkhid do interpretatsiyi tekstu (pp. 10–18). Kyiv: IZMN [in Ukrainian].
- Vovk, F. K. (2015). Studiyi z ukrayinskoyi etnohrafiyi ta antropolohiyi: nova redaktsiya. Kharkiv: Vydavets Savchuk [in Ukrainian].
- Voytovych, V. M. (2002). Ukrayinska mifolohia. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
- Yakubchak, N. V. (2005). Poetyka lirychnoho tsyklu B.-I. Antonycha. Naukovi zapysky NaUKMA, Filolohichni nauky, 48, 24–32 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Maryna Mudrak
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).