DOI: https://doi.org/10.18523/2618-0537.2019.2.65-71

Цикл у циклі: «Різдво» й «Коляда» в контексті збірки «Три перстені» Б.-І. Антонича

Maryna Mudrak

Анотація


У статті проаналізовано головні символи, хронотоп та імпліцитні підтексти диптиху «Різдво» і «Коляда» в контексті збірки як ліричного циклу; простежено, як місце розташування міні-циклу впливає на загальну семантику циклу і долучається до творення нових смислів; доведено, що провідні мотиви «Трьох перстенів» і диптиха тісно переплетені між собою і становлять семантико-структурну єдність, яка характерна для особливого типу цілісності, тобто циклу.

Ключові слова


символи; хронотоп; цикл; контекст; провідні мотиви; Б.‐І. Антонич

Повний текст:

PDF

Посилання


Antonych, B. I. (2012). Vybrani tvory. Kyiv: Smoloskyp [in Ukrainian].

Baranyuk, K. Yoan z Dukli – pershyi lvivskyi svyatyi abo frantsyskanskyi pokrovytel Lvova. Retrieved from http://photo-lviv.in.ua/joan-z-dukli-pershyj-lvivskyj-svyatyj-abo-frantsyskanskyj-pokrovytel-lvova-audio [in Ukrainian].

Bibliya abo Svyate Pysmo Staroho ta Novoho Zavitu: povnyy pereklad, zdiysnenyy za oryhinalnymy yevreyskymy, aramiyskymy ta hretskymy tekstamy. (2007). Vydavnytstvo ottsiv Vasyliyan [in Ukrainian].

Buryak, O. F. (2001). Mifolohizm khudozhnoho myslennia Bohdana-Ihora Antonycha ta Ihorya Kalyntsia (Candidate’s thesis). Kirovohrad [in Ukrainian].

Dmytriv, I. (2012). Obraz Bohomateri u tvorchosti Bohdana-Ihorya Antonycha. In Ridne slovo v etnokulturnomu vymiri (pp. 282–289). Drohobych: Posvit [in Ukrainian].

Eliade, M. (2016). Traktat z istoriyi relihiy (O. Panich, Trans.). Kyiv:Dukh i Litera [in Ukrainian]. Grefenshteyn, A. (Ed.). Kratkaya entsiklopediia simvolov. Retrieved from http://www.symbolarium.ru/index.php/%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D1%8D%D0%BD% [in Russian].

Kachurovskyi, I. (1994). Fonika. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Kerlot, Kh. (1994). Slovar simvolov. Moskva: REFL-bokk [in Russian].

Kholl, Dzh. Slovar syuzhetov i simvolov v iskusstve. Retrieved from https://symbols_logos.academic.ru/543/%D0%9F%D0%9B%D0%9E%D0%A2%D0%9D%D0%98%D0%9A [in Russian].

Kotsur, V. P., Potapenko, O. I., & Kuybida, V. V. (Eds.). (2015).

Entsyklopedychnyi slovnyk symvoliv kultury Ukrayiny. KorsunShevchenkivskyi: FOP Havryshenko [in Ukrainian].

Kulik, A. G. (2007). Liricheskaya tsiklizatsiya kak osobyy tip tekstopostroyeniya (na materiale tretyego toma “Liricheskoy trilogii” A. Bloka). (Candidate’s thesis). Tver [in Russian].

Marynchak, V. (1994). Rizdvyanyy tsykl Bohdana-Ihorya Antonycha v konteksti dialohu mifoobryadnoyi i relihiynoyi svidomosti. In Zbirnyk Kharkivskoho Istoryko-filolohichnoho tovarystva (pp. 57–66). Kharkiv: Oko [in Ukrainian].

Orlova, T. (2016). Osobennosti literaturnoyi tsiklizatsii. Stephanos, 6, 66–74 [in Russian].

Ponomarenko, O. (2004). Astralna symvolika v poeziyi B.-I. Antonycha (detsentralizovani obrazy svityl). Slovo i chas, 5, 30–37 [in Ukrainian].

Ponomarenko, O. B. (2006). Mifosvit poeziyi B.-I. Antonycha v estetychni tradytsiyi T. Shevchenka (aspekt khudozhn’oho obrazusymvolu). Vinnytsya: Kontent-Prym [in Ukrainian].

Ponomarenko, O. B. (2007). Natsionalnyi mifosvit poeziyi B.-I. Antonycha: aspekt khudozhnoho obrazu-symvolu (Candidate’s thesis). Kyiv [in Ukrainian].

Rosovetskyi, S. (1998). Mif pro narodzhennyia i zahybel Khrysta v Ukrayini. In Rytualno-mifolohichnyy pidkhid do interpretatsiyi tekstu (pp. 10–18). Kyiv: IZMN [in Ukrainian].

Vovk, F. K. (2015). Studiyi z ukrayinskoyi etnohrafiyi ta antropolo­hiyi: nova redaktsiya. Kharkiv: Vydavets Savchuk [in Ukrainian].

Voytovych, V. M. (2002). Ukrayinska mifolohia. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Yakubchak, N. V. (2005). Poetyka lirychnoho tsyklu B.-I. Antonycha. Naukovi zapysky NaUKMA, Filolohichni nauky, 48, 24–32 [in Ukrainian].






Copyright (c) 2020 Maryna Mudrak

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.