Чому перлина? Про фундаментальну особливість барокової тілесності
DOI:
https://doi.org/10.18523/2618-0537.2019.2.129-134Ключові слова:
Середні віки, Відродження, Бароко, тілесність, барокова перлина, П. Кальдерон, Дж. Мільтон, Мольєр, Мікеланджело, П. Рубенс, К. Монтеверді, Й. С. Бах, смерть, трагедія, містерія, бароковий комізм, бароковий стоїцизм, бароковий дихотомізм образівАнотація
На основі аналізу праці Г. Вьольфліна «Ренесанс і Бароко» розкрито в історичному порівнянні з середніми віками та Відродженням генезу і зміст деяких термінів і понять бароко, пов’язаних із символічним переосмисленням поняття тілесності. Проаналізовано функцію художнього образу смерті, а також трагізм і містеріальність, бароковий стоїцизм, бароковий комізм. Розкрито бароковий дихотомізм мистецьких образів та його рефлекси в наступні літературні епохи.Посилання
- Lia-Loransy, Lyonel de. (1937). Frantsuzskaia komycheskaia opera XVIII veka (1913 h.). Moskva: Muzghyz [in Russian].
- Mozheiko, M. A. (2003). Neodetermynyzm. In Noveishiy fylosofskiy slovar. Mynsk: Knyzhnyj dom [in Russian].
- Pospelov, H. N. (1988). Stadialnoye razvitiye evropeiskykh literatur. Moskva: Khudozhestvennaya literatura [in Russian].
- Shalahinov, B. B. (2010). Romantychnyi slovnyk: do istorii poniat i terminiv rannoho nimetskoho romantyzmu. Kyiv: Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr NaUKMA [in Ukrainian].
- Shalahinov, B. B. Karnaval i misteriia: istorychni doli dvokh metaform yevropeiskoho mystetstva. In B. B. Shalahinov, Klasyky i romantyky: Shtudii z istorii nimetskoi literatury XVIII–XIX stolit (pp. 249–255). Kyiv: Vyd. dim “Kyievo-Mohylianska akademiia” [in Ukrainian].
- Wölfflin, Heinrich. (1888). Renaissance und Barock: Eine Untersuchung über Wesen und Entstehung des Barockstils in Italien. München.
- Yoffe, Y. Y. (1937). Misteriya i opera: Nemetskoye iskusstvo XVI–XVIII vv. Leninhrad: Hosmuz NII [in Russian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Borys Shalaginov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).