Чому перлина? Про фундаментальну особливість барокової тілесності

Автор(и)

  • Borys Shalaginov Національний університет "Києво-Могилянська академія", Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2618-0537.2019.2.129-134

Ключові слова:

Середні віки, Відродження, Бароко, тілесність, барокова перлина, П. Кальдерон, Дж. Мільтон, Мольєр, Мікеланджело, П. Рубенс, К. Монтеверді, Й. С. Бах, смерть, трагедія, містерія, бароковий комізм, бароковий стоїцизм, бароковий дихотомізм образів

Анотація

На основі аналізу праці Г. Вьольфліна «Ренесанс і Бароко» розкрито в історичному порівнянні з середніми віками та Відродженням генезу і зміст деяких термінів і понять бароко, пов’язаних із символічним переосмисленням поняття тілесності. Проаналізовано функцію художнього образу смерті, а також трагізм і містеріальність, бароковий стоїцизм, бароковий комізм. Розкрито бароковий дихотомізм мистецьких образів та його рефлекси в наступні літературні епохи.

Біографія автора

Borys Shalaginov, Національний університет "Києво-Могилянська академія"

доктор філологічних наук, професор кафедри літературознавства НаУКМА

Посилання

  1. Lia-Loransy, Lyonel de. (1937). Frantsuzskaia komycheskaia opera XVIII veka (1913 h.). Moskva: Muzghyz [in Russian].
  2. Mozheiko, M. A. (2003). Neodetermynyzm. In Noveishiy fylosofskiy slovar. Mynsk: Knyzhnyj dom [in Russian].
  3. Pospelov, H. N. (1988). Stadialnoye razvitiye evropeiskykh literatur. Moskva: Khudozhestvennaya literatura [in Russian].
  4. Shalahinov, B. B. (2010). Romantychnyi slovnyk: do istorii poniat i terminiv rannoho nimetskoho romantyzmu. Kyiv: Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr NaUKMA [in Ukrainian].
  5. Shalahinov, B. B. Karnaval i misteriia: istorychni doli dvokh metaform yevropeiskoho mystetstva. In B. B. Shalahinov, Klasyky i romantyky: Shtudii z istorii nimetskoi literatury XVIII–XIX stolit (pp. 249–255). Kyiv: Vyd. dim “Kyievo-Mohylianska akademiia” [in Ukrainian].
  6. Wölfflin, Heinrich. (1888). Renaissance und Barock: Eine Untersuchung über Wesen und Entstehung des Barockstils in Italien. München.
  7. Yoffe, Y. Y. (1937). Misteriya i opera: Nemetskoye iskusstvo XVI–XVIII vv. Leninhrad: Hosmuz NII [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Shalaginov, B. (2020). Чому перлина? Про фундаментальну особливість барокової тілесності. Наукові записки НаУКМА. Літературознавство, 2, 129–134. https://doi.org/10.18523/2618-0537.2019.2.129-134