Чи існує українська short story?
DOI:
https://doi.org/10.18523/2618-0537.2019.2.135-143Ключові слова:
оповідка, мала проза, теорія літератури, сучасна українька літератураАнотація
У статті порушено питання про розрізнення форм малої прози, що активно розвивається у XXI ст. Тексти українських прозаїків, сучасні соціо-культурні тенденції та міжнародний теоретичний дискурс розглянуто як підстави для виокремлення оповідки, що є лаконічним, телічним і глибоко вкоріненим в усну традицию самостійним жанром.Посилання
- Ashcroft, B. (2014). Postcolonial Modernities. Kyiv-Mohyla Humanities Journal, 1, 3–26. DOI: https://doi.org/10.18523/kmhj25707.2014-1.3-26
- Benjamin, W. (2006). The Storyteller. In The Novel: An Anthology of Criticism and Theory 1900–2000. Malden, Mass.: Blackwell Publishing.
- Bohachevsky-Chomiak, M. (2016). A Selfie with Twi Books on Humanism and Ideology. Kyiv-Mohyla Humanities Journal, 3, 215–221. DOI: https://doi.org/10.18523/kmhj73959.2016-3.215-221
- Boyd, B. (2010). On the Origin of Stories: Evolution, Cognition and Fiction. Cambridge, MA and London: Belknap Press of Harvard University Press. DOI: https://doi.org/10.1515/arcadia-2012-0011
- Brooke-Rose, C. (1991). Stories, Theories, Things. Cambridge: Cambridge University Press.
- Chernec, L. (1982). Literaturnye zhanry. Moskva: Izd-vo Moskovskoho Unyversyteta [in Russian].
- Cohan, S., & Shires, L. (1988). Telling Stories: A Theoretical Analysis of Narrative Fiction. London and New York: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203330050
- Currie, G. (2010). Narratives&Narrators: A Philosophy of Stories. Oxford: Oxford University Press.
- Dibrova, V. (2002). Vybhane. Kyiv: Krytyka [in Ukrainian].
- Dibrova, V. (2010). Pravdyvi istorii. Kharkiv: Fakt [in Ukrainian].
- Dibrova, V. (2018). Nove, syve, rizne. Kyiv: Smoloskyp [in Ukrainian].
- Fashchenko, V. (1968). Novela i novelisty. Kyiv: Radianskyi pysmennyk [in Ukrainian].
- Fashchenko, V. (1971). Zi studii pro novelu. Kyiv: Radianskyi pysmennyk [in Ukrainian].
- Fizer, I. (2012). Filosofiia literatury. Kyiv: NaUKMA; Ahrar Mediia Hrup [in Ukrainian].
- Freidenberh, O. (1997). Poetyka siuzheta y zhanra. Moskva: Labyrynt [in Ukrainian].
- Goyet, F. (2014). Classic Short Stories. Cambridge: Open Publisher. Hansen A. Short Story. Encyclopedia Britannica. Retrieved from https:// www.britannica.com/art/short-story.
- Hanson, C. (1995). Short Stories and Short Fictions, 1880–1980. Basingstoke, United Kingdom: Palgrave Macmillan.
- Head, D. (1992). The Modernist Short Story: Theory and Practice. New York: Cambridge University Press.
- Horbyk, R. (2016). Ideologies of the Self: Constructing the Modern Ukrainian Subject in the Other’s Modernity. Kyiv-Mohyla Humanities Journal, 3, 89–103. DOI: https://doi.org/10.18523/kmhj73970.2016-3.89-103
- Iftekharrudin, F., Boeden, J., Longo, J., & Rohrberger, M. (2003). Postmodern Approaches to the Short Story. Westport: Praeger Publisher.
- Iftekharuddin, F., Rohrberger, M., & Lee, M. (1997). Speaking of the Short Story: Interviews with Contemporary Writers. Jackson: University Press of Mississippi.
- Ivaniuk, S. (2018). Tsement nizhnist. In Nove, syve, rizne (pp. 5–11). Kyiv: Smoloskyp [in Ukrainian].
- Kennedy, G. (1995). Modern American Short Story Sequences. Cambridge: Cambridge University Press.
- Makhno, V. Opovidannia – tse maidanchyk na yakomu treba vmity zberyhaty balans. Retrieved from https://starylev.com.ua/news/ vasyl-mahno-opovidannya-ce-maydanchyk-na-yakomu-treba-vmity-zberigaty-balans [in Ukrainian].
- March-Russel, P. (2009). The Short Story: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
- May, Ch. (1994). The New Short Story Theories. Ohio: University Press.
- May, Ch. (2002). The Short Story. The Reality of Artifice. New York: Routledge.
- Meletynskyi, E. (1990). IstorIcheskaja pojetika novelly. Moskva: Nauka [in Russian].
- Meretoja, H. (2014). The Narrative Turn in Fiction and Theory: the Crisis and Return of Storytelling. United Kingdom: Palgrave Macmillan.
- Morenets, V. (1997). Slovo, shcho vypalo z movchannia filosofiv. Slovo i chas, 4, 21–25 [in Ukrainian].
- Morenets, V. (2001). Natsionalni shliakhy poetychnoho modernu pershoi polovyny XX st.: Ukraina i Polshcha. Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].
- Morenets, V. (2010). Oksymoron: literaturoznavchi statti, doslidzhennia, esei. Kyiv: Ahrar Mediia Hrup [in Ukrainian].
- O’Connor, F. (1985). The Lonely Voice: A Study of the Short Story. New York: Harper&Row.
- Patea, V. (2012). The Short Story Theories: A Twenty-First Century Perspective. Amsterdam; New York: Rodopi.
- Peleg, Y. (2008). Israeli Literature Between the Two Intifadas. Austin: University of Texas Press.
- Poliukhovych, O. (2012). Apolohiia spohliadannia v tekstakh emigratsiinoi literatury (Volodymyr Nabokov, Yurii Kosach). Mandrivets, 5, 65–68 [in Ukrainian].
- Poliukhovych, O. (2012). Zustrich z Inshym ta deiaki prynady ekzyliu. Pislia postmodernizmu. Kyiv: NaUKMA, Ahrar Media Hrup [in Ukrainian].
- Poliukhovych, O. (2016). The Artist’s Longing and Belonging: Cultural Sensitivity in Yurii Kosach’s Narratives. Kyiv-Mohyla Humanities Journal, 3, 143–159. DOI: https://doi.org/10.18523/kmhj73946.2016-3.143-159
- Scoefild, M. (2006). The Cambridge Intriduction to the Americas Short Story. Cambridge: Cambridge University Press.
- Shklovskij, V. (1974). O teorii prozy. Moskva: Federacija [in Russian].
- Tucan, G. What is a Short Story Besides the Short? Questioning Minds in Search of Understanding Short Fiction. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/276424471_What_is_a_Short_Story_Besides_Short_Questioning_Minds_in_Search_of_Understanding_Short_Fiction. DOI: https://doi.org/10.2478/rjes-2014-0018
- Yashchenko, Ya. (2013). Intersemiotychnyi aspekt maloi prozy Emmy Andiievskoi. In Aktualni problemy ukrainskoi literatury i folklore (Vol. 20, pp. 138–145) [in Ukrainian].
- Yashchenko, Ya. (2014). Korotka proza Emmy Andiievskoi yak “mystetska avtobiohrafiia”. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu, Filolohiia, 13, 70–73 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Mariya Shuvalova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).