Травма Голокосту, часосприйняття та поетика темпоральності у збірці «Автобіографічні нотатки» й романі «Подорож» Іди Фінк
DOI:
https://doi.org/10.18523/2618-0537.2022.3.100-107Ключові слова:
література про Голокост, травма, часосприйняття, поетика темпоральностіАнотація
У статті проаналізовано поетику темпоральності на тлі травми Голокосту у збірці «Автобіографічні нотатки» й романі «Подорож» Іди Фінк. Виділено загальні категорії часосприйняття у літературі про Голокост, серед яких – трансісторична нарація, притаманна літературі про Голокост. З’ясовано шляхи репрезентації часу під впливом травми Голокосту ізраїльської письменниці Іди Фінк. Визначено концепцію утворення «відтинків часу» у творчості І. Фінк, згідно з якою нарацію поділяють на перший і другий «відтинки часу». На підставі аналізу оповідань та автобіографічного роману письменниці доведено, що травма Голокосту безпосередньо впливає на зображення темпоральності так, що від «відтинка часу» залежить поетика творів. Запропоновано виокремити «третій відтинок часу», який зумовлений постголокостними творами. Отримані теоретичні та практичні дані можуть стати у пригоді в подальших дослідженнях травми та категорії темпоральності в літературі про Голокост.
Посилання
- Appelfeld, A. (2018). Kateryna. Chernivtsi: Kn. XXI [in Ukrainian].
- Blaat, A. (1996). Zman Haeyma Vehanof. Moznaim, 2, 32–33 [in Hebrew].
- Blatman, D. (1996). Reayon im Hasoferet Ida Fink, Nizolet Shoa. Bishviley Hazikaron, 6–10 [in Hebrew].
- Burstein, D. Inside and Outside (Ida Fink). In Under the Table. Retrieved from drorburstein.com.
- Caruth, C. (1996). Unclaimed Experience: Trauma, Narrative, and History. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
- Fink, I. (1995). Rishumim lekorot haim. Tel Aviv: Am Oved.
- Galili, S. (2005). Shvilei Yaar. Al Sipureya shel Ida Fink. Moznaim, 3, 41–43 [in Hebrew].
- Gershy, N. Haplaneta shel Ida Fink. Mitaam, 2, 119–122 [in Hebrew].
- Kalderon, N. Melahat Hamahshava shel Ida Fink. Ynet Yediot Ahronot. Retrieved from https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4129656,00.html [in Hebrew].
- Korkishko, V. (2010). Chasoprostir yak formotvorcha katehoriia tekstu. Aktualni problemy slovianskoi filolohii, 23, 338–395 [in Ukrainian].
- Marrus, M. R. (1996). Killing Time: Jewish Perceptions During the Holocaust. Zmanim: A Historical Quarterly, 55, 28–41.
- Outka, E. (2011). Trauma and Temporal Hybridity in Arundhati Roy’s The God of Small Things. Contemporary Literature, 52.1, 21–53.
- Peri, O. Irgun Hameziut Besifrav shel K. Tzetnik. In Amalnet. Retrieved from http://www.amalnet.k12.il/meida/sifrut/sifshoa/maamarim/ssi00144.htm [in Hebrew].
- Pozorski, A. L. (2006). Trauma’s Time. Connecticut Review, 28, 71–76.
- Sarusi, E. All the tales: stories during the Holocaust. In Dyoma. Retrieved from http://www.dyoma.co.il.
- Tsalka, D. The Tragic Art of Ida Fink. In Haaretz. Retrieved from http://haaretz.com/life/books/1.4776892.
- Van der Kolk, B. A., & Van der Hart, O. (1991). The intrusive past: The flexibility of memory and the engraving of trauma. In The American Imago; a Psychoanalytical journal for the Arts and Sciences, 158–182.
- Wisman, H. Reayon im David Weinfeld, Hoker Safrut. In Yad Vashem. Retrieved from https://www.yadvashem.org/he/articles/interviews/david-vinfeld.html [in Hebrew].
- Yahav, G. Exhibition: Just before the darkness of Ida Fink. In Haaretz. Retrievsd from http://www.haaretz.co.il/gallery/art/1.1792565.
- Yaoz, H. (1979). Drahei Hazpana – Besiporet Hashoa. Amalnet, 77, 18 [in Hebrew].
- Zahavi, A. (1975). Zman Aher. Davar. Supplement Masa: Safrut, Omanut Veiyn [in Hebrew].
- Zahavi, A. (2002). Edut shei Yezirat Omanut. Erez Aheret, 70–73 [in Hebrew].
- Zarka, A. (2008). Hazman Haze Sheeyno Nimdad Behodashin ki im Bemila. In Haaretz [in Hebrew].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Anastasija Mikhieieva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).