Фланерські практики в оповіданнях «Жаль» Лесі Українки та «Переслідувач» Кармен де Бурґос: жіночий погляд

Автор(и)

  • Anastasija Tyshchenko Національний університет «Києво-Могилянська академія», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18523/2618-0537.2022.3.120-128

Ключові слова:

Леся Українка, Кармен де Бурґос, фланерка, місто, компаративістика

Анотація

У статті здійснено порівняльний аналіз оповідань «Жаль» Лесі Українки та «Переслідувач» Кармен де Бурґос. Предметом аналізу студії є жіночі фланерські практики, що починають формуватися внаслідок освоєння жінками міських просторів. Героїні текстів, опановуючи місто, однаково переживають екзистенційний досвід тиску патріархального суспільства. Водночас художні форми вираження соціального тиску різняться: Леся Українка втілює його через відчуття жалю у головної героїні, а К. де Бурґос – через таємничий погляд постаті переслідувача, що зумовлено художнім задумом письменниць. Результат порівняння відкриває подальшу перспективу дослідження жіночого фланерства у літературному дискурсі.

Біографія автора

Anastasija Tyshchenko, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Тищенко Анастасія Ігорівна – аспірантка кафедри літературознавства НаУКМА.

an.tyshchenko@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Aheieva, V. (Ed.). (2020). Buntarky: novi zhinky i moderna natsiia. Kyiv: Smoloskyp [in Ukrainian].
  2. Cruz-Cámara, N. (2018). La “Flâneuse”, Lo gótico y el matrimonio en “El Perseguidor” (1917), de Carmen de Burgos. Anales De La Literatura Española Contemporánea, 43 (1), 33–53. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/26637097.
  3. De Burgos, C. (n. d.). El perseguidor: Novela inédita. Retrieved from http://www.cervantesvirtual.com/obra/el-perseguidornovela-inedita-1053383.
  4. García, D. C. (2012). El flâneur en las prácticas culturales, el costumbrismo y el modernismo. Paris: Editions Publibook.
  5. Labanyi, J. (2010). Spanish literature: a very short introduction. Oxford University Press.
  6. Lesia Ukrainka. (1954). Tvory: u 12 t (Vol. 10). New-York: Tyshchenko & Bilous [in Ukrainian].
  7. Lesia Ukrainka. (1978). Tvory (Vol. 10). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
  8. Lesia Ukrainka. (2021). Povne akademichne zibrannia tvoriv (Vol. 6). Lutsk: Volynskyi natsionalnyi universytet imeni Lesi Ukrainky [in Ukrainian].
  9. Nuñez Rey, C. (2006). La narrativa de Carmen de Burgos, “Colombine” el universo humano y los lenguajes. Arbor: Ciencia, pensamiento y cultura, 719, 347–361.
  10. Pavlychko, S. (2002). Teoriia literatury. Kyiv: Vyd-vo Solomii Pavlychko “Osnovy” [in Ukrainian].
  11. Wilson, E. (2001). The invisible flâneur. In The contradictions of culture: Cities: Culture: Women (pp. 72–89). London: SAGE Publications Ltd.
  12. Wolff, J. (2015). The artist and the flaneur: Rodin, Rilke and Gwen John in Paris. In K. Tester (Ed.), The Flâneur (pp. 111–113). New York: Routledge.
  13. Zubiaurre, M. (2003). Double Writing/Double Reading Cities, Popular Culture, and Stalkers: Carmen de Burgos’ “El perseguidor”. Revista Hispánica Moderna, 56 (1), 57–70. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/30203898.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-02

Як цитувати

Tyshchenko, A. (2022). Фланерські практики в оповіданнях «Жаль» Лесі Українки та «Переслідувач» Кармен де Бурґос: жіночий погляд. Наукові записки НаУКМА. Літературознавство, 3, 120–128. https://doi.org/10.18523/2618-0537.2022.3.120-128

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ІСТОРІЇ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА КОМПАРАТИВІСТИКИ