Художня література, кіно і пісні в інтертексті роману С. Оксеника «Вбивство п’яної піонерки»: кодифікація ретрочасу

Автор(и)

  • Ludmyla Danylenko Запорізький державний медичний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2618-0537.2018.66-69

Ключові слова:

інтертекст, ретророман, алюзія, цитування, цитаціï, стилізація

Анотація

У статті розглянуто інтертекстуальне тло в романі Сергія Оксеника «Вбивство п’яноï піонерки». Ідеться про використання художньоï літератури, кіно і пісень як джерела зображення ретрочасу. Виявлено, що система мікротекстів в основному тексті відображає атмосферу 1960-х років.

Проаналізовано цитати, алюзіï, стилізацію як прийоми для художнього конструювання суспільних і моральних проблем того часу. Визначено, що цитування чужих текстів у романі забезпечує своєрідну поліфонічність основного тексту, увиразнює часовий пласт мистецьких пріоритетів і рівня культури персонажів. Використовуючи чужі тексти, автор розраховував на ерудицію і мистецькі уподобання читача, зробив натяки на характери відомих героїв літератури, кіно та естради.

Вказано на те, що завдяки інтертексту у площині постпам’яті активізовано промовисті деталі, відчуття та емоціï, які розвінчують радянський міф і пояснюють проблеми сучасного українського суспільства.

Біографія автора

Ludmyla Danylenko, Запорізький державний медичний університет

Кандидат філологічних наук, старший викладач Запорізького державного медичного університету

Посилання

  1. Hanoshenko, Yu. (2015). Arkheolohiia psykhichnoho: ontolohiia chasu v suchasnii ukrainskii prozi. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu “Kyievo-Mohylianska akademiia”]. Seriia: Filolohiia. Literaturoznavstvo, 259, 247, 24–28.
  2. Oksenyk, S. (2018). Vbyvstvo pianoi pionerky. Lviv: Vydavnytstvo Staroho Leva.
  3. Polishchuk, Ya. (2016). Reaktyvnist literatury. Kyiv: Akademvydav.

##submission.downloads##

Як цитувати

Danylenko, L. (2018). Художня література, кіно і пісні в інтертексті роману С. Оксеника «Вбивство п’яної піонерки»: кодифікація ретрочасу. Наукові записки НаУКМА. Літературознавство, 1, 66–69. https://doi.org/10.18523/2618-0537.2018.66-69